poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Babka z coca-colą


      Babka, która powstała dzięki mojej Mamie. Dokładnie przez zdjęcie babki, którą upiekła. :) Chcą poczuć się jak u Mamy, upiekłam ( z pomocą córki) tę szybką babkę. 


3 szklanki mąki
5 jaj (białka i żółtka osobno)
1 szklanka cukru
1 szklanka oleju
1 szklanka coca-coli
2 łyżki kakao
2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
aromat waniliowy


Białka ubijamy, do ubitych dodajemy cukier. Kiedy masa jest gęsta i lśniąca, dodajemy żółtka, ubijamy przez chwilę. Mąkę mieszamy z kakao i  proszkiem do pieczenia. Do jajek dodajemy stopniowo partiami   na przemian mąkę, olej i colę, po każdej części mieszamy do połączenia składników łyżką. Przelewamy do przygotowanej formy(posmarowanej masłem i obsypanej mąką) na babkę, pieczemy godzinę w 165 stopniach C.

Babkę posmarowałam 50g rozpuszczonej czekolady wymieszanej z 3 łyżkami nutelli.

2 komentarze:

  1. Fajnie! Jestem ciekawa jak smakuje :}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mocno kakaowa, wilgotna i nie za słodka :)Polewa z nutelli i czekolady świetnie do niej pasuje.

      Usuń

Durszlak.pl