sobota, 30 czerwca 2012

Pizza z ziemniakami i białą kiełbasą


    Pizza z ziemniakami, białą kiełbasą... myslałam, że wpałam na genialny i oryginalny pomysł. Mąż jednak wyprowadził mnie z błędu; takie połączenie Włosi znają od dawna... no to chociaż beszamel postanowiłam dodać, niech będzie choć trochę "po mojemu".

CIASTO:500g mąki pszennej
35g drożdży
250ml ciepłej wody
1łyżeczka cukru
1łyżeczka soli
2łyżki oleju

Drożdże kruszymy, posypujemy cukrem, dadajemy wode i 3 łyżki mąki. Odstawiamy na 10-15minut w ciepłe miejsce. Makę mieszamy z solą, wlewamy podrośnięte drożdże z wodą, wyrabiamy, pod koniec dodajemy olej. Wyrabiamy ciasto do momentu, aż stanie sie gładkie i przestanie lepić się do miski. Odstawiamy na ok. 30minut przykryte ściereczką.

FARSZ:3 średnie ziemnaki pokrojone bardzo cienko (np przy użyciu szatkownicy)
2 białe kiełbasy podgotowane, obrane ze skóry i pokrojone
100g startego żółtego sera

BESZAMEL:2łyżki masła
2łyżki mąki
250ml mleka
szczypta soli i gałki muszkatułowej

Masło rozpuszczamy, dodajemy mąkę, łączymy dokładnie, wlewamy mleko i wspypujemy przyprawy. Ciągle mieszając gotujemy, aż powstanie gładki, gęsty sos.

Wyrośnięte ciasto rozciągamy i układamy na dużą blachę (z wyposażenia piekarnika), smarujemy sosem beszamelowym. Układamy plasterki kiełbasy, ziemniaki. Posypujemy szczyptą soli. Wstawiamy do nagrzanego do 200st piekarnika, pieczemy 25-30minut, 5 minut przed końcem pieczenia posypujemy startym żółtym serem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl